14 július, 2010

Emlék

Kedves whippet barátunk teljes gőzzel készül az egy  hét múlva kezdődő Coursing Európa Bajnokságra.
Ennek kapcsán emlékezem vissza Runny tavalyi évben részt vett coursigeire.
Az első alkalommal látható volt Runny milyen ügyes a coursing pályán.
Gyors, pontos kellőképpen vehemens.
Belelkesedtünk, ripsz-ropsz megszerezte a coursing licencet.
Hódmezővásárhely - az első verseny, egy magyar és egy szlovák bíró bírált.
- óriási csalódás.
Runnyi az első futamát a vártnál szebben teljesítette. Majd az egész pályán végig vezetett, nem kis előnnyel, az utolsó fordulónál kicsit tovább futott, de gyorsan korrigálta. Verseny társa kapta el a nyulat először, de 1-2 másodperc után Runny is fogott.
Nagyon büszke voltam, mienk volt a "menet".......míg nem láttam (véletlenül, kukkoltam) a pontjait.
Egyik bíró az adható 100 pontból 97 pontot adott, hurrá......és jött a döbbenet a másik bírónál ez a teljesítmény 73 pontot ért.
Sikerült az utolsó helyen végezni, sajnos én is tapasztalótlan voltam - nem kérdeztem rá, hogy ez még is mit jelenthet.
A második futama véleményem szerint jól sikerült. A bírók is igazolták, hisz ennek a fordulónak a pontjai magasabbra sikeredett.....................A végeredmény 8 induló szuka közül Runny az utolsó helyen végzett a 7. helyezettől 23 ponttal lemaradva.

Kérdések, kérdések, emailek, emailek a rendezőhöz - elkértem a részletes pontokat, tanuljak mit kell fejleszteni, gyakorolni. Több versenyző társam is elkérte, mig ők megkapták én több levelet küldve sem kaptam választ ill. a pontokat.

Kecskemét - két magyar bíró.
tele izgalommal, félelemmel, idegeskedéssel, mi lesz, hogy sikerül. Runnyban bíztam, tudtam most is remekül fog menni.
és sikerült....................................RES CACL.............................óriási volt az örömöm..........a díjkiosztósnál vártam, vártam mikor mondják a nevét...................elérzékenyültem.

Sóskút - az utolsó verseny. - 2 magyar bíró.
Kevésbé izgultam mint az előző versenyeken, tudtam mit tud, mit adtam hozzá, miben segítettem.
A pálya teljesen alkalmatlan volt egy coursing verseny megrendezésére, magas fű., itt-ott szűrős gazokkal telített mező, bár a szervezők mondták - az agár természetes környezetbe futhat magas fűben, itt is tudnia kell menni. A nagy agarak sorra vesztették el a nyulat. Kezdtem izgulnii.
Az első futam - az első kanyar után elvesztettem szem elöl a kutyákat a magas gaz miatt, majd a versenytárs előkerült - Runny sehol!!! - majd döbbenten láttam szegényt össze-vissza rohangálni - kereste a nyulat. A versenytárs szépen végig ment.
Persze megérdemelten lepontozták. ........és megint a tapasztalatlanságom - vissza kellet volna vonni a második futam előtt. Nem tudtam mi történhetett, szerintem a bírók sem látták (olyan nagy volt itt-ott a gaz). Runny semmilyen jelet nem mutatott - bármi problémája, fájdalma lenne.
A ,második futamot  tőle szokatlanul lassan, de pontosan futotta végig.
Másnap alig tudott lábra állni. A farok mellett csecsemő öklömnyi daganat, puha lével telített. Két nap mulva megkeményedett. a járás nehezére esett. Sokáig majd két hónapig gyógyult.
Kiestünk a további versenyzésből, kiállításra sem tudtunk sokáig menni.
Valószínű eleshetett, megbotolhatott a futam alatt amit se én, se a bírok nem láttak.
Runnynaak hihetetlen magas a fájdalom küszöbe, sokszor csak látom, mint "hallom, ha sérülés éri.
Szinte soha nem jelez fájdalmat.

Verseny után épp kezdtem túltenni magam rajta mikor egy újabb "csalódás" ért.
A Whippet Centerre most először felkerültek a két futam részletes pontszámai. Valaki kiszámolta, elküldte valakinek csak úgy, ez a második valaki pedig feltette a Centerre.
Nem nem jelentett volna problémát, ha az eddigi összes verseny részletes pontjait feltették volna.
De ennek üzenete volt - Kecskeméti verseny visszavágása!!!!!

Így utólag is köszönöm második valaki!!!!!!  már nem csak magamba kerestem a hibát -viszonylag jónak mondható ismeretségünk megromlásáért.

Nem nem is én voltam a hibás, ha csak annyiba nem, mint mindig- rossz ember ismerő lévén olyat kedveltem meg aki erre érdemtelen volt, aki az első adandó alkalommal kigúnyolt, a kutyámmal együtt, mert volt egy verseny ahol megvertük.
Runny jó coursinges, remek verseny kutya.

Nincsenek megjegyzések: